Jako likwidator mam obowiązek sprzedać wszystkie składniki majatkowe w tym wartosci niematerialne i prawne. Przez ostatnie trzy lata spółka przynosiła straty, czy jej marka może być coś warta?

Jeśli nawet firma ponosi straty, to nie oznacza to że nie posiada ona wartościowej marki. W takim przypadku należy prawidłowo zidentyfikować:

  • rodzaj znaku towarowego (np: produktowy, firmowy i.t.p.), 
  • źródła ujemnych wyników finansowych,
  • rzeczywiste pożytki związane z posiadaniem marki,
  • potencjalne pożytki osób trzecich, które uzyskałyby możliwość posługiwania się tą marką,

Wyceniałem już marki firm, które od kilku lat notowały straty finansowe i w kilku przypadkach straty te wynikały z czynników nie związanych z marką, np:

  • sposobu inwestowania (koszty bieżącego okresu),
  • kosztów restrukturyzacji firmy,
  • procesu optymalizacji kosztów w grupie kapitałowej (nieprawidłowo ustalone ceny wewnętrzne).

W takim przypadku należy jedynie dobrać właściwą metodę wyceny.

Pytania Internautów

Jak wycenić oprogramowanie licencyjne?

jeśli to nie kłopot, mam ogromną prośbę o pomoc w wycenie oprogramowania firmy Adobe oraz Microsoft. Jesteśmy agencją reklamową, posiadamy kilka...

zobacz więcej
Czy metoda porównawcza w wycenie jest najlepsza?

Potrzebuję wycenić znak towarowy dla potrzeb planowanej umowy licencyjnej zawieranej pomiędzy podmiotami powiązanymi, czy wycena musi być dokonana...

zobacz więcej

Skontaktuj się z nami

tel: 510 088 837

Napisz wiadomość 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.